Jumaat, 3 Jun 2011

MIMPI-MIMPI NABI,,,,

Daripada Abdul Rahman bin Samurah berkata,Nabi Muhammad s.a.w bersabda,
"sesungguhnya aku telah mengalami mimpi yang menakjubkan pada malam kelmarin,,,,"
-aku tlh melihat seorang dari umatku telah didatangi malaikat maut untuk mengambil nyawanya,maka malaikat itu terhalang disebabkan "ketaatan"kpd kedua ibu bapanya.
-Aku melihat seorang umatku telah disediakan azab kubur,maka ia telah diselamatkan oleh berkatnya "wuduknya"
-aku melihat seorang umatku sedang dikerumuni syaitan-syaitan,maka ia diselamatkan dgn berkat "zikirnya" pada Allah
-aku melihat bagaimana umatku diseret oleh malaikat azab,tetapi "solatnya" telah melepaskan dari seksaan itu.
-aku melihat umatkuditimpa dahaga yg amat berat,setiao kali ia mendatangi satu telaga dihalang daripada meminumnya,ketika itu datanglah pahala "puasanya" memberi minum sehingga ia berasa puas.
-aku melihat seorang umatku berada dalam keadaan gelap gelita,di belakangnya gelap,di bawahnya gelap,sedang dia sendiri berada dalam keadaan bingung,maka datanglah pahala "haji"dan "umrah" lalu mengeluarkanya dari kegelapan.
-aku melihat umatku cuba mendekati kumpulan para nabi yg sedang duduk berkumpulan,setiap kali dia datang dia akan diusir,maka menjelmalah "mandi junubnya"sambil memimpinnya ke kumpulanku seraya duduk di sebelahku
-aku melihat umat sedang menepis-nepis percikan api ke mukanya,maka segeralah menjelma pahala "sedekah" lalu menabiri nuka dan kepalanya dari bahaya api tersebut.
-aku melihat umatku sedang diseret oleh malaikat Zanabiah ke merata tempat,maka datanglah pahala"amar maauf nahi munkarnya"supaya menyelamatkan dari cengkaman kpd malaikat rahmat. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan